英語学習奮闘記

7歳児と4歳児双子娘の育児と英語勉強両立。英検1級。TOEIC930。邁進中。

尖閣諸島....

今日パートナーとは尖閣諸島やアメリカの米が砒素でちょっと汚染されているとかいう話をしていました。

”なんで中国はあんな小さい島ほしがるんだ?”と聞かれたのですが、政治がめんどくさい私は”うーん、もともとがめついからじゃない?” なーんて答えましたが、だめですよね。ということで、自分でちょっとだけ調べて日記代わりに添削してもらったりしてました。

The more I see china's graspingness to Senkaku Islands on TV news, the more I get fed up with them. 

The islands are definitely ours, which we got during the Sino‐Japanese War (1894‐1895).

There are several reasons why the lousy country tries to plunder the island, but the main ones are below.

1.The affluent underground resources the islands have, like natural gas and petroleum

2.Their tenacity of purpose to expand their own territorial waters, due to the desire of going to the Pacific Ocean through it

3.The desire and convenience to put their armed forces in this islands for unification of China and Taiwan