英語学習奮闘記

7歳児と4歳児双子娘の育児と英語勉強両立。英検1級。TOEIC930。邁進中。

Cervix Dilation

昨日パートナーSと話していると時に、子宮口をやわらかくしたいからたくさん歩かないと、といいたくて辞書を調べて子宮口=cervix osといったら何のことかまったくわからん。といわれました。

osって医学用語なのかな~で、二人であーだこーだ突き詰めていったら、結局

cervix dilation:子宮口の開き具合

という表現がビンゴでした。

動詞dilateは何気に1級単語だったので勉強になりました。

Starting today, I am going to walk at least 2hours except rainy days to make my delivery easier. Besides, I will incorporate stretching exercise and drinking Raspberry leaf tea into my life for the same reason.

According to the nurses in my hospital, especially squat exercise tends to facilitate my cervix dilation.

My delivery is almost set on 2th Oct.set for the 2nd of Oct, which is less than a month from now, and my fear toward the contraction is getting bigger.

Hence I will do anything that I can do to make the pain lesser.