英語学習奮闘記

7歳児と4歳児双子娘の育児と英語勉強両立。英検1級。TOEIC930。邁進中。

ネイティブと話せるようになるために?

今日は朝から1時間エクスチェンジ、1時間italkiのネイティブレッスンでした。どちらもアメリカ人なので大統領の話で盛り上がってました。

ところで先日私の大人の生徒さんに”ネイティブとゆっくりでもいいから、それなりに話せるようになるにはどれくらいかかるんでしょうか?2、3年かなぁ。。?”と聞かれてちょっと考え込んでいました。実際私の場合はどうだったかな。。。もちろんその相手のネイティブがどんだけ我慢強いか、によっても違ってくると思うんだけど、少なくとも初めてネイティブと話したとき(オンラインでレッスンとったとき)とっても緊張したことを覚えています。だって明らかに彼らの話すスピードは速かったし、だから聞き取れなかったし、何よりも”うわ~私、相手を待たせちゃってるわ(焦”という気持ちでいっぱいだったから。

私のパートナーに聞くと、日本人LOVEでpatientな彼でも、やっぱりビギナーとの会話は難しいとのこと。もちろん彼は先生ではなく一般の人?なので、生徒の話を聞こうとしてくれる、ネイティブの”先生”とは話は違いますけど。。とにかく私の生徒さんには”2,3年とかいってたらいつまでたってもしゃべれない。半年後を目指そう”という話をしていました。英語力もそうですけど、あとは度胸や慣れも必要ですもんね。

I think people should leave quicklyquickly leave ATM or automatic ticket machine etc. after they finish their business.

Yesterday I went to the ATM to check my bank account balance. The bank had only 1 ATM machine, so as usual, I had to wait for a while. There was one person in front of me and I was waiting for him to finish his procedure.

Then, the sound of the machine stopped, so I thought finally my turn came. However, the person didn’t try to leave at all. It was obvious he had already done his transaction. Actually, he was dawdling by putting his money back toin his wallet and looking at his bankbook. (you can't put money "back" if it wasn't in his wallet to start with.)

It was very disgusting because except me, there were some people who were waiting by standing in a line.He could have done suchthese things after leaving the ATM.

Every time I see thisthese kind of people, I really get irritated.I don't like such obtuse people.

書評?

Also, just so you know, EVERYONE in America, will put their money in their wallet, before they ever turn around.... no one wants the 'bad guys' see you leave with cash. I do this myself. Get cash, immediately put in wallet, then turn to leave. We don't do anything else, but men and women alike.. aren't going to budge until any cash they have is safely out of site. :P